فروش

فروش

فروش

فروش

فروش سنتی و پایبندی به بازارهای کهنه به صورت کلی منسوخ شده و هر لحظه امکان دارد شما بازار جدیدی را در یک گوشه دور از دنیا ندیده و از دست بدهید. هرچه در عرصه تکنولوژی و خطوط تولید پیشرفت کرده باشید باید به همان موازات هم در عرصه بازاریابی و فروش حرکت کرده باشید . اگر کمی توازن این دو بخش لنگ بزند هیچ چیز در دخل و خرج شما جور در نمی آید. حال وهوای امروز صنعت نمایانگر جهانی شدن آن دارد، فرایندی که منجر به حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفیت های مختلف صنعت شده است.

موج سهمگین بازاریابی و فروش بر تمامی عرصه های صنعت و تجارت سایه انداخته است . آنچه به ضرس قاطع می توان گفت این که چنانچه شرکت و یا واحد صنعتی به هر علت نتواند به این موج شتابان فراگیر در عرصه بازاریابی و فروش بپیوندد . در آینده ای نه چندان دور، درصحنه رقابت های بین المللی و یا حتی داخلی به حاشیه رانده می شود و بسیاری از فرصت های کسب و کار را به سود دیگران از دست می دهد.

نگرش مدیران

همانطور که در فضای امروز صنعت و تجارت همه چیز تغییر کرده است در گام اول باید نگرش مدیران در خصوص مقوله فروش نگرشی حرفه ای باشد. مدیران باید بدانند یکی از اصلی ترین شریان های حیات سازمان آنها، برخورداری از یک واحد بازاریابی و فروش است . اگر به تمامی عرصه ها توجه کنند ولی از بازار و فروش غافل باشند خیلی زود مجبور به اعلام ورشکستی خواهند شد.

تعریفی از بازاریابی و فروش

هرچند در حال حاضر بازاریابی و فروش از قالب تعاریف و چهارچوب های نوشتاری خارج شده است ولی اگربخواهیم تعاریفی ساده و روان از آن ارائه کنیم می توانیم به مصادیق زیر اشاره داشته باشیم:

در تعریف مدیریت بازاریابی وظیفه فروشنده این است که باید با فهم و شناخت نیاز مشتری، آن نیاز را با محصول شرکت تطبیق دهد و سپس مشتری را برای خرید ترغیب کند. بازاریابی  و فروش فرآیندی مدیریتی – اجتماعی است که بوسیله آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله، به رفع نیاز و (خواسته) خود میپردازند. در این تعریف کاتلر بر مفهوم ارزش تأکید دارد زیرا ارزش، مفهومی فراتر از کالا و خدمات دارد. بطور خلاصه بازاریابی فرآیند رفع نیاز از طریق تولید و مبادله ارزش است.

 و تعریفی دیگر اینکه بازاریابی و فروش علم ایجاد ارتباط های موثر برای معرفی تولیدات و خدمات سازمان مطبوعه است بنحوی که به بیشترین میزان ارائه خدمت و یا محصول به جامعه و بازر منتج شده و به جای آن سود و درآمد جایگزین شود.

 

واحد فروش آلومینات

مجتمع تولیدی صنعتی آلومینات اراک با بهره گیری از یک تیم مجرب و متخصص در زمینه بازاریابی و فروش توانسته است روز به روز به میزان مشتریان بکر و دست اول خود افزوده نماید. شاید بد نباشد با بخشی از فعالیت های این بخش حرفه ای از یکی از موفق ترین تولید کنندگان تخصصی آلومینیوم در ایران بیشتر آشنا شوید:

  • استقرار یک سامانه تخصصی برای بازاریابی و فروش محصولات.
  • آلومینات یک سایت بسیار حرفه ای برای معرفی محصولات و خدمات خود دارد که منظم به روز نمایی می شود و معرفی محصولات در قالب متن،تصویر و ویدئو به مشتریان در این سایت ارائه می شود.
  • بخش تولید محتوای شرکت آلومینات در زمینه ارائه محتوای آموزنده و مرتبط با صنعت آلومینیوم بصورت کاملا پویا در حال فعالیت است و پیوسته مطالب کاربردی به مخاطبین خود ارائه می دهد.
  • بخش فروش مجتمع تولیدی صنعتی آلومینات بصورت مداوم با مشتریان خود در ارتباط است و روند مذاکرات خود را ثبت می نماید.
  • سامانه ارتباط با مشتریان آلومینات بصورت دائمی با تمامی مشتریان خود اعم از آن ها که به خرید ختم شده اند و یا مشتریانی که هنوز تصمیم به خرید نگرفته اند در ارتباط است و نقطه نظرات آنها را به بخش های مسئول منتقل می نماید.

 

فرآيند ثبت سفارش در واحد فروش  شركت توليدی صنعتی آلومينات به شکل زیر می باشد :             

چارت سازمانی فروش